Vazifalar
Departamentning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
vazirlik faoliyatini yagona axborot-tahliliy ta'minlashni tashkil etish va Markaziy apparatning boshqarmalari, bo‘limlari va sektorlari tomonidan axborotni o‘z vaqtida taqdim etilishini nazorat qilish;
bandlik va mehnat munosabatlari sohasidagi tendensiyalar va tarkibiy o‘zgarishlar mamlakatdagi mehnat bozorining haqiqiy holati va mehnat migratsiyasini chuqur va kompleks tahlil qilish;
ishsizlik va norasmiy ish bilan band bo‘lganlarni darajasini va tarkibini tahlil qilish, shu jumladan aholi va ish beruvchilar o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovlarni tahlil qilish;
demografik omillarni va iqtisodiy rivojlanish istiqbollarini hisobga olgan holda, bandlikning progressiv shakllarini joriy etishga yo‘naltirilgan ish bilan bandlikni oshirish, ijtimoiy himoya dasturlarini shakllantirish, aholi turmush darajasi va farovonligini oshirish va yangi ish o‘rinlarinining dasturini ishlab chiqishda qatnashish,
vakolat doirasida mehnat va aholini ish bilan ta'minlash sohasida qonunchilik talablariga rioya etilishini nazorat qilishni ta'minlaydi.
Departamentning asosiy funksiyalari:
mehnat bozorini va mehnat migratsiyasini davlat tomonidan tartibga solish mexanizmini takomillashtirish bo‘yicha takliflarni tayyorlashda ishtirok etadi;
aholi bandligi darajasini va tarkibini to‘liq va ob'ektiv baholashni ta'minlash uchun mehnat bozorining ahvolini monitoring qilishda qatnashadi;
Departament vakolatlari doirasida aholini ish bilan ta'minlashga qaratilgan chora-tadbirlarni nazarda tutuvchi hududiy dasturlar bo‘yicha takliflar va materiallarni tayyorlash;
Vazirlikning markaziy apparati boshqarmalari, bo‘limlari, sektorlari va ta'sarufiy tashkilotlarini samaradorligini baholash;
Axborot-tahlil yo‘nalishida Departament xodimlarini malakasini oshirish bo‘yicha ishlarni tashkillashtirish.
jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqadi, shuningdek, uning vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha qonunlarning buzilishini bartaraf etish bo‘yicha zarur choralarni ko‘radi.