Nizom

Respublika aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazi

O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi Respublika aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazining

NIZOMI 

I. UMUMIY QOIDALAR

  1. O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining Respublika aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazi (keyingi o‘rinlarda–“Ilmiy markaz” deb yuritiladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017 yil 24 maydagi PQ-3001-son qarori va Vazirlar Mahkamasining “Davlat mulki ob'ektlaridan samarali va ratsional foydalanish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar haqida” 2015 yil 9 oktyabrdagi 289-son qarori asosida tashkil etilgan.
  2. Ilmiy markazning muassisi bo‘lib O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi hisoblanadi. Ilmiy markaz O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining tashkiliy tuzilmasiga kiruvchi, bandlik, mehnat munosabatlari va mehnatni muhofaza qilish sohalarida ilmiy-amaliy ishlar, tadqiqotlar, loyihalar va dasturlarni amalga oshiradigan davlat ilmiy muassasasidir.
  3. Ilmiy markaz o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va Qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari, qarorlari, farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari hamda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining buyruqlari, yo‘riqnomalari, ko‘rsatmalari, shuningdek ushbu Nizomga asosan amalga oshiradi.
  4. Ilmiy markaz yuridik shaxs maqomiga ega bo‘lgan mustaqil tuzilma bo‘lib, o‘z balansiga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi G‘aznachiligi va tijorat banklarida ochilgan hisob raqamlariga, O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasvirlangan va o‘z nomi yozilgan muhrga, shtampga hamda o‘z faoliyati uchun zarur boshqa belgilar va rekvizitlarga ega bo‘ladi.
  5. Ilmiy markaz tashkiliy jihatdan O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga bo‘ysunib, o‘z faoliyatini vazirlik va davlat buyurtmalari, Fan va texnologiyalar agentligining grantlari, vazirlik va idoralar hamda korxona va tashkilotlar buyurtmalari hisobiga to‘lanadigan to‘lovlar va boshqa turdagi xo‘jalik hisobi mablag‘lari hisobidan amalga oshiradi.
  6. Ilmiy markazning nomi:

davlat tilida – Respublika aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazi;

ingliz tilida – Republican scientific centre on population employment and labour safety;

rus tilida – Respublikanskiy nauchnыy sentr zanyatosti i oxranы truda.

  1. Markazning pochta manzili: Toshkent shahri, Olmazor tumani, Qamarniso ko‘chasi, 37-uy.                                                                                                                                                                                                                                                                   II. ILMIY MARKAZNING MAQSADI VA FAOLIYaTININGASOSIY YO‘NALIShLARI
  2. Ilmiy markaz faoliyatining asosiy maqsadi - mehnat bozori, bandlik, migratsiya va mehnatni muhofaza qilish, demografik masalalar va mehnat bozori infratuzilmasini rivojlantirish yo‘nalishlarida ilmiy-amaliy ishlar, tadqiqotlar, loyihalar va dasturlarni amalga oshirish hamda mehnatni muhofaza qilish sohasida xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishdan iboratdir.
  3. Quyidagilar ilmiy markaz faoliyatining asosiy yo‘nalishlari hisoblanadi:

mehnat, bandlik va mehnatni muhofaza qilish sohalaridagi qonunchilik hujjatlarini yanada takomillashtirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish;

iqtisodiy rivojlanishning ustuvorliklarini hisobga olgan holda mehnat bozori, aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha ilmiy asoslangan takliflar ishlab chiqish;

Davlat maqsadli dasturlari bilan ishlash va xududiy mehnat bozorlarini monitoring qilish asosida takliflar va tavsiyalar ishlab chiqish;

demografik jarayonlar va mehnat bozorining istiqbolli ko‘rsatkichlarini ishlab chiqish yuzasidan takliflar tayyorlash;

bandlikning yangi turdagi ko‘rinishlarini joriy etish va an'anaviy ko‘rinishlarini kengaytirish uchun bandlik sohalarini kengaytirishga oid metodik va normativ-huquqiy asoslarni ishlab chiqish;

mehnat migratsiyasi, shu jumladan ichki migratsiya sohasida ro‘yobga chiqayotgan jarayonlarni tahlil qilish, ularning sabablarini ilmiy asoslash, uni boshqarish va ta'sir ko‘rsatish yo‘llari bo‘yicha tadqiqotlar o‘tkazish;

hududlarni demografik va iqtisodiy rivojlantirish prognozlari asosida aholi bandligini ta'minlash yuzasidan takliflar ishlab chiqish;

qonunchilikda belgilangan tartibda vazirliklar, idoralar va mulkchilik shaklidan qat'iy nazar barcha xo‘jalik yurituvchi sub'ektlar bilan o‘zaro kelishuvlar asosida bandlik, migratsiya, mehnatni muhofaza qilish va normalash masalalarida huquqiy-me'yoriy xujjatlar loyihalarini ishlab chiqish;

xodimlarning mehnat sohasida ijtimoiy himoyalanganligini kuchaytirish maqsadida takliflar ishlab chiqish;

kam ta'minlangan oilalarni ijtimoiy himoyasining manzilliligini ta'minlash chora-tadbirlarining amalga oshirilishini, nafaqa va moddiy yordam to‘lovlarining o‘z vaqtida belgilanishi va to‘lanishining nazorat qilinishini ta'minlash ishlariga amaliy yordam berish;

kasanachilik, oilaviy tadbirkorlik, hunarmandchilik faoliyati va aholining o‘zini o‘zi ish bilan ta'minlashining boshqa shakllari rivojlantirilishini rag‘batlantirish va qo‘llab-quvvatlash yuzasidan takliflar tayyorlash;

mehnat sohasidagi ijtimoiy-iqtisodiy axborotlarni tasniflash ishlarini amalga oshirish, mehnat me'yorlari va qoidalarini, shuningdek xizmatchilarning asosiy lavozimlari va kasb tarif-malaka tavsifnomalarini ishlab chiqish;

manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda o‘rta-maxsus, kasb-hunar ta'limi hamda oliy ta'lim muassasalari bitiruvchilarining bandligini tadqiq qiladi hamda uning natijalari asosida kadrlarning va o‘quv yurtlarida mutaxassislarning kasb tayyorgarligi yo‘nalishlarini takomillashtirish yuzasidan takliflar ishlab chiqish;

yoshlar va band bo‘lmagan aholini ma'qul ko‘rayotgan kasb-hunarlari va mehnat sohasidagi qiziqishlarini aniqlash maqsadida ijtimoiy tadqiqotlar olib borish;

respublika va ma'muriy-hududiy tuzilmalarning mehnat resurslari soni hamda tarkibini o‘rganish va takomillashtirishga doir takliflar ishlab chiqish;

xodimlarining umumiy soni 100 kishi va undan ko‘p bo‘lgan tashkilotlar ish o‘rinlarining mehnat sharoitlari yuzasidan attestatsiya o‘tkazish sifatini o‘rganish va dastlabki bahoni berish;

ish o‘rinlarini mehnat sharoitlari va asbob-uskunalarning jarohatlash xavfliligi yuzasidan attestatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha mutaxassis malaka sertifikatini olish uchun imtihonlarni tashkil etish yuzasidan maxsus idoralararo imtihon komissiyasi ishini tashkil etish;

mehnatni muhofaza qilish sohasida xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslarini tashkil etish;

mehnat, aholi bandligi, mehnat muhofazasi hamda mehnat munosabatlari masalalari yuzasidan xalqaro tashkilotlar hamda xorijiy davlatlar ta'lim muassasalari bilan o‘zaro hamkorlik qilish;

mehnat, aholi bandligi, mehnat muhofazasi hamda mehnat munosabatlari masalalari yuzasidan maxsus sotsiologik tadqiqotlarni tashkil etish va o‘tkazish;

ilmiy-texnikaviy va ixtisoslashtirilgan kengashlar tashkil qilish, tegishli ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan hamkorlikda mehnat, aholi bandligi, mehnat muhofazasi hamda mehnat munosabatlari masalalari yuzasidan olib borilayotgan ilmiy izlanishlarni muvofiqlashtirish;

ilmiy yo‘nalishlar asosida, monografiyalar, darsliklar va davriy axborotnomalar, jurnallar va boshqa nashrlar tashkil qilish.

III. ILMIY MARKAZNING HUQUQLARI VA MAJBURIYaTLARI

  1. Ilmiy markaz o‘z maqsadi va faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini amalga oshirish bo‘yicha quyidagi huquqlarga ega:

tegishli vazirlik, idoralar va boshqa tashkilotlardan sohaga oid ma'lumotlar hamda zarur materiallarni olish uchun murojaat qilish;

vazirliklar, idoralar, korxonalar, tashkilotlar, muassasalar, ommaviy axborot vositalari va chet el tashkilotlari bilan shartnomaviy munosabatlarni o‘rnatish;

sudlarda mulkiy huquq va majburiyatlar ko‘rilganda da'vogar va javobgar sifatida ishtirok etish;

o‘z pul mablag‘laridan vazirlik bilan kelishgan holda samarali foydalanish;

o‘z xodimlaridan tashqari, boshqa korxona va tashkilotlarning ilmiy xodimlari va mutaxassislarini shartnoma asosida, shuningdek, qonunchilikda ta'qiqlanmagan boshqa shakllarda ishlarni bajarish uchun yollash;

ish o‘rinlarini mehnat sharoitlari va asbob-uskunalarning jarohatlash xavfliligi yuzasidan attestatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha mutaxassis malaka sertifikatini olish bo‘yicha imtihonlarni tashkil etish, imtihon komissiyasi hujjatlari loyihalarini tayyorlash va takliflar kiritish;

mehnat bozori, bandlik va mehnat migratsiyasi sohalarida sotsiologik o‘rganishlar va ilmiy tadqiqotlar o‘tkazish;

O‘zbekiston Respublikasi fuqarolarini chet ellarda ishga joylashtirishning samarali va zamonaviy mexanizmlarini joriy etish yuzasidan tadqiqotlar o‘tkazish;

qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslarini tashkil etish hamda ular faoliyatini ta'minlash;

vazirlik bilan kelishgan holda tegishli ilmiy-texnikaviy va ixtisoslashtirilgan kengashlar tashkil qilish, shuningdek davlat-xususiy mulk sherikchiligi asosida ilmiy-amaliy jurnallar, turli xizmatlarni ko‘rsatuvchi tashkilotlarni, kasbga qayta tayyorlash kurslarini ta'sis etishi va ta'sischi sifatida qatnashish;

noshirlik faoliyatini belgilangan tartibda amalga oshirish, o‘quv dasturlari, darsliklar, o‘quv qo‘llanmalar, ilmiy jurnal va maqolalar to‘plamlarini nashr qilish;

o‘z mablag‘lari va grant mablag‘lari hisobidan vazirlik bilan kelishgan holda zarur jihoz va anjomlarni xarid qilish;

tejab qolingan mablag‘larni, shuningdek shartnoma asosida tushadigan mablag‘larni o‘zining moddiy-texnika bazasini yaxshilashga, yangi darsliklar, o‘quv qo‘llanmalari va boshqa adabiyotlar sotib olishga, nashr etishga va xodimlarni rag‘batlantirishga sarflash;

ilmiy-uslubiy ishlarga yuqori malakali mutaxassislarni, tajribali amaliyotchi xodimlar va xorijdan mutaxassislarni shartnoma asosida jalb qilish;

o‘z faoliyatini rivojlantirish uchun modernizatsiya va yangi texnologiyalar, ijtimoiy rivojlantirish, moddiy rag‘batlantirish va valyuta ajratmalari jamg‘armalarini tashkil qilish, xalqaro konferensiya, simpozium, seminar va anjumanlarni tashkil qilish hamda ularda ishtirok etish.

Ilmiy markaz O‘zbekiston Respublikasi qonunchilik hujjatlariga muvofiq taqiqlanmagan boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.

  1. Quyidagilar Ilmiy markaz majburiyatlari hisoblanadi:

ilmiy-tematik rejalari asosida ishlab chiqilgan hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining tegishli boshqarma va bo‘limlari bilan kelishish;

moliyaviy, ishlab chiqarish, xo‘jalik hamda ilmiy-uslubiy faoliyati to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga hisobot berib borish;

O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining  topshiriqlarini (me'yoriy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, tarjima bilan shug‘ullanish, mehnat bozorini o‘rganish yuzasidan tahlillarni amalga oshirish) bajarish.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              IV. ILMIY MARKAZ TUZILMASI VA BOShQARUV ORGANLARI

   12. Ilmiy markazning tuzilmasi O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirining buyrug‘iga muvofiq belgilanadi.

    Ilmiy-amaliy ishlar, tadqiqotlar, loyihalar va dasturlar Ilmiy markazning shtatdagi xodimlari hamda ishlab chiqarish zarurati tug‘ilganda vaqtinchalik (mehnat kelishuvlari asosida) jalb etilgan xodimlar tomonidan amalga oshirilishi ham mumkin.

  1. Ilmiy markaz faoliyatiga direktor rahbarlik qiladi.

Ilmiy markaz direktori uch nafar o‘rinbosariga, jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosariga ega.

  1. Ilmiy markaz direktori o‘rnatilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.

Ilmiy markaz direktori o‘rinbosarlari Ilmiy markaz direktori tavsiyasiga asosan O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri tomonidan tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.

Ilmiy markaz direktori o‘rinbosarlariga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining 181-moddasida belgilangan intizomiy jazo choralarini qo‘llash yoki belgilangan tartibda ularni moddiy rag‘batlantirish yuzasidan Bandlik va mehnat munosabatlari vaziriga taklif kiritadi.

  1. Ilmiy markaz direktori o‘z vakolati doirasida qonun hujjatlariga muvofiq buyruqlar chiqaradi va ularning bajarilishini ta'minlaydi.

Direktor qonun hujjatlari va mazkur Nizomga muvofiq:

Ilmiy markaz nomidan ishonchnomasiz ish olib boradi, barcha tashkilotlarda uning huquqlarini himoya qiladi;

direktor o‘rinbosarlari o‘rtasida Ilmiy markaz tuzilmasiga asosan vazifalarni taqsimlaydi;

Ilmiy markazning moliyalashtirilishi qat'iy ravishda har chorakda tasdiqlanadigan biznes-rejasini tayyorlab, tasdiqlash uchun vazirlikka taqdim etadi;

Ilmiy markazning moliyaviy, iqtisodiy, xo‘jalik va boshqa faoliyat turlari bo‘yicha shartnomalarni imzolaydi hamda Ilmiy markazning moliyaviy, iqtisodiy, xo‘jalik va boshqa faoliyat turlari bo‘yicha ishonchnoma beradi, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi G‘aznachiligida va tijorat banklarida Ilmiy markaz hisob raqamlarini ochadi;

belgilangan tartibda modernizatsiya va yangi texnologiyalar, ijtimoiy rivojlantirish va valyuta ajratmalari jamg‘armalarini tashkil qiladi;

yuqori malakali mutaxassislarga, ilmiy xodimlar va boshqa xodimlarga moddiy rag‘batlantirish maxsus jamg‘armasi hisobidan oylik ustama belgilaydi;

Ilmiy markaz xodimlarini mukofotlaydi va zarur hollarda ularga nisbatan intizomiy jazo choralarini ko‘radi;

ichki mehnat tartibi qoidalarini belgilaydi, shuningdek qonun hujjatlariga muvofiq qo‘shimcha ta'til muddatini belgilaydi;

ilmiy kengashlar, konferensiya, simpozium, seminar va anjumanlarda Ilmiy markaz nomidan qatnashadi;

Ilmiy markazda tashkil etilgan Ilmiy kengash ishiga rahbarlik qiladi;

tasdiqlangan reja-jadvalga asosan mehnatni muhofaza qilish sohasida xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etib, tegishli guruhlarning shakllantirilishi bo‘yicha buyruqlar chiqaradi;

mehnatni muhofaza qilish sohasida xodimlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishga jalb etilgan tinglovchilar sababsiz mashg‘ulotlarga qatnashmagan yoki ichki tartib qoidalarini buzgan taqdirda, ularni tinglovchilar safidan chiqaradi. Bunda, tinglovchilar safidan chiqarilgan xodimning ish joyiga ma'lumot beriladi;

ilmiy tadqiqotchilarni Ilmiy markazga biriktirish masalalarini ko‘rib chiqadi;

Ilmiy markaz ta'sischiligida tuzilgan “MEHNAT.UZ” axborot kompyuter markazi” MChJ faoliyati bo‘yicha umumiy nazoratni olib boradi; 

“MEHNAT.UZ” axborot kompyuter markazi” MChJ direktori o‘rnatilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri bilan kelishgan holda,  Ilmiy markaz direktori tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi;

qonunchilikda belgilangan tartibda Ilmiy markaz asosiy vositalarini ijaraga beradi;

qonun hujjatlariga muvofiq taqiqlanmagan boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.

  1. Ilmiy markaz direktorining birinchi o‘rinbosari:

Ilmiy markaz tuzilmasiga binoan tegishli tarkibiy bo‘linmalar faoliyatini muvofiqlashtiradi;

Mehnat bozori, bandlik va migratsiya masalalari bo‘yicha olib boriladigan ilmiy-tadqiqot ishlariga metodologik jihatdan rahbarlik qiladi;

Demografiya masalalari va mehnat bozori infratuzilmasini rivojlantirish  yuzasidan ilmiy-amaliy ishlarni takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritadi;

ilmiy-ishlab-chiqarish rejalarini ishlab chiqib, tasdiqqa kiritadi;

Ilmiy kengash ish rejasini ishlab chiqib, tasdiqlash uchun Ilmiy kengash muhokamasiga kiritadi;

Ilmiy markazning ilmiy ishlari bo‘yicha hisobotlar tayyorlaydi;

direktorning topshirig‘iga ko‘ra boshqa vazifalarni amalga oshiradi.

  1. Ilmiy markaz direktorining o‘rinbosari:

Ilmiy markaz tuzilmasiga binoan tegishli tarkibiy bo‘linmalar faoliyatini muvofiqlashtiradi;

ish o‘rinlarini mehnat sharoitlari va asbob-uskunalarning jarohatlash xavfliligi yuzasidan attestatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha mutaxassis malaka sertifikatini olish uchun imtihonlarni tashkil etish yuzasidan maxsus idoralararo imtihon komissiyasi ishini sifatli va samarali tashkil etishga mas'ul bo‘lib hisoblanadi;

mehnat muhofazasi bo‘yicha me'yoriy hujjatlar va davlat standartlariga asoslanib, o‘quv-amaliy qo‘llanmalar hamda sohaga tegishli adabiyotlar chop etilishi va amaliyotga tadbiq etilishini tashkillashtiradi;

ish o‘rinlarini (xodimlarning umumiy soni 100 kishi va undan ko‘p bo‘lsa) mehnat sharoitlari bo‘yicha attestatsiyadan o‘tkazish sifatini baholash yuzasidan davlat ekspertizasining o‘tkazilishini nazorat qiladi;

mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslarini tashkil etish hamda ular faoliyatini ta'minlash ishlarini muvofiqlashtiradi;

direktorning topshirig‘iga ko‘ra boshqa vazifalarni amalga oshiradi.

  1. Ilmiy markaz direktorining o‘rinbosari:

Ilmiy markaz tuzilmasiga binoan tegishli tarkibiy bo‘linmalar faoliyatini muvofiqlashtiradi;

mehnatni tashkil etish, reglamentlash, normalash va mehnatga haq to‘lash masalalari yuzasidan olib boriladigan ilmiy, ilmiy-tadqiqot ishlariga metodologik jihatdan rahbarlik qiladi;

mehnatni reglamentlash va normalash sohasida mehnat jamoalarining  ilg‘or tajribalarini umumlashtiradi va ommalashtiradi;

xalqaro hamkorlik va tashqi aloqalar masalalarini muvofiqlashtiradi;

Ilmiy markazning xo‘jalik shartnomalari majburiyatlari bajarilishini ta'minlaydi, xo‘jalik faoliyati bo‘yicha g‘azna va bank operatsiyalarining amalga oshirilishini tashkil etadi;

Ilmiy markazning moliya-xo‘jalik ishlari to‘g‘risidagi reja va hisobotlarni tayyorlaydi;

direktorning topshirig‘iga ko‘ra boshqa vazifalarni amalga oshiradi.

  1. Ishlab chiqarish zaruratidan kelib chiqib, Ilmiy markaz direktori tomonidan uning o‘rinbosarlarining vazifalari taqsimoti qayta ko‘rib chiqilishi mumkin.
  2. Ilmiy markaz va uning tarkibiy bo‘linmalari xodimlari Ilmiy markaz direktori tomonidan tasdiqlangan ichki mehnat tartibi qoidalari, lavozim yo‘riqnomalari va boshqa tegishli hujjatlarga muvofiq faoliyat ko‘rsatadi.
  3. Ilmiy markaz mehnat, aholini ish bilan ta'minlash va mehnatni muhofaza qilish muammolari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasidagi bosh ilmiy muassasa sifatida o‘zida tegishli ilmiy kengash tashkil qilishi mumkin.

Ilmiy kengash tarkibiga direktor hamda zaruratdan kelib chiqib, direktor o‘rinbosarlari va tarkibiy bo‘linmalar rahbarlari kiradi. Shuningdek, ilmiy kengash tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining hamda sohaga aloqador boshqa oliy o‘quv yurtlari, ilmiy muassasalar, vazirliklar va tashkilotlarning olimlari va mutaxassislari kiritilishi mumkin.

  1. Ilmiy markaz mehnat, aholini ish bilan ta'minlash va mehnatni muhofaza qilish muammolari bo‘yicha jamoatchilik muhokamasini tashkil qilish maqsadida Jamoatchilik kengashini tashkil qilishi mumkin.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             V. ILMIY MARKAZ FAOLIYaTINI MOLIYaLAShTIRISh, UNING MOL-MULKI VA MABLAG‘LARIDAN SAMARALI FOYDALANISh
  2. Ilmiy markaz faoliyatini moliyalashtirish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda quyidagi manbalar hisobidan amalga oshiriladi:

O‘zbekiston Respublikasi Bandlikka ko‘maklashish jamg‘armasining mablag‘lari;

ish o‘rinlarini (100 kishi va undan ko‘p bo‘lsa) mehnat sharoitlari bo‘yicha attestatsiyadan o‘tkazish sifatini baholash yuzasidan davlat ekspertizasi o‘tkazish uchun to‘lanadigan mablag‘lar;

mehnatni muhofaza qilish sohasida mutaxassis malaka sertifikatini olish uchun to‘lanadigan mablag‘lar;

shartnoma asosida pullik xizmatlar ko‘rsatishdan tushadigan mablag‘lar;

davlat ilmiy-texnikaviy dasturlari ro‘yxatiga kiritilgan ilmiy dasturlarni maqsadli moliyalashtirish, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari buyurtmasi bo‘yicha tanlov asosida bajariladigan ishlar uchun ajratiladigan mablag‘lar;

yuridik va jismoniy shaxslarning homiylik (beg‘araz) mablag‘lari;

Ilmiy markaz binolarining vaqtincha foydalanilmayotgan qismini boshqa tashkilotlarga ijaraga berishdan tushadigan mablag‘lar;

qonunchilik hujjatlari bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar.

  1. Ilmiy markazning mulki asosiy va aylanma mablag‘lardan, shuningdek boshqa moddiy va nomoddiy boyliklardan iborat bo‘lib, ularning qiymati Ilmiy markazning balansida qayd qilinadi.
  2. Ilmiy markaz o‘zining hisobidagi mulkka egalik va foydalanish huquqini O‘zbekiston Respublikasining qonunchilik hujjatlariga muvofiq amalga oshiradi.
  3. Ilmiy markazning mablag‘lari shartnoma bo‘yicha bajarilgan ishlar uchun to‘lov tariqasida kelgan pul tushumlari, zarur hollarda, bank kreditlari va qarzlari, shuningdek qonunchilikda ta'qiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga tashkil qilinadi.
  4. Xo‘jalik shartnomalari va buyurtmalarni bajarish hisobiga tushgan pul mablag‘lari Ilmiy markaz faoliyatini moliyalashtirishning ajralmas qismi hisoblanadi.
  5. Ilmiy markaz o‘zining asosiy faoliyati bilan bog‘liq bo‘lgan bank, kredit va kassaga doir munosabatlarni amalga oshiradi. Pul mablag‘lari va moddiy boyliklarning daxlsizligini ta'minlaydi.
  6. Ilmiy markaz belgilangan tartibda, buxgalteriya va statistika hisobini yuritadi. O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi Ilmiy markaz faoliyatini amaldagi qonunchilikka muvofiq nazorat qilishi mumkin.
  7. Ilmiy markazning mahsuloti va xizmatlariga narxlar buyurtmachi bilan kelishilgan shartnomaviy baholarda belgilanadi.
  8. Ilmiy markaz xodimlari mehnatiga amaldagi qonunchilikka muvofiq hamda xodimning Ilmiy markaz ilmiy-amaliy, ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyatlariga qo‘shgan hissasiga qarab haq to‘lanadi.
  9. Ilmiy markaz rahbarlari va xodimlarining mansab maoshlari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2009 yil 21 iyuldagi “Mehnatga haq to‘lashning yagona tarif setkasini yanada takomillashtirish to‘g‘risida”gi 206-son qarori bilan tasdiqlangan Mehnatga haq to‘lashning yagona tarif setkasiga asosan to‘lanadi.

Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risida” 2012 yil   11 yanvardagi 6-son qarorining 2-bandiga asosan Ilmiy markazning moliyaviy imkoniyatlaridan va xo‘jalik faoliyati natijalaridan kelib chiqqan holda, xodimlar mehnatiga haq to‘lashni tashkil etish uchun asos sifatida Yagona tarif setkasining oshirilgan tarif koeffitsientlarini belgilashi mumkin.

Ilmiy markazning moliyaviy va iqtisodiy ahvolidan kelib chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi bilan kelishilgan  holda,   buyurtmaga   ko‘ra,   fundamental   ilmiy   ishlar  bajarilgan

taqdirda, Ilmiy markaz rahbarlari va ilmiy xodimlarining bazaviy lavozim maoshlari miqdorlari Vazirlar Mahkamasining “Ilmiy xodimlar mehnatini yanada rag‘batlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2009 yil 18 avgustdagi 233-son qarori talablariga muvofiq belgilanishi mumkin.

  1. Ilmiy markaz xodimlarini mukofotlash, oylik maoshlarga qo‘shimcha (ustama)lar belgilash va boshqa qo‘shimcha rag‘batlantirishlar Ilmiy markaz direktori tomonidan tasdiqlangan va Kasaba uyushmasi qo‘mitasi bilan kelishilgan “Xodimlarni moddiy rag‘batlantirish va mukofotlash” to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq amalga oshiriladi.

Ilmiy markaz direktorini va markaz direktori o‘rinbosarlarini mukofotlash, oylik maoshlarga qo‘shimcha (ustama)lar va boshqa qo‘shimcha rag‘batlantirishlar O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi tomonidan belgilanadi.

                                                                                                               VI. QAYTA TAYYoRLASh VA MALAKA OShIRISh BO‘YIChA O‘QUV JARAYoNINI TAShKIL ETISh

      Mehnatni muhofaza qilish sohasida mulkchilik shaklidan qat'iy nazar barcha xo‘jalik yurituvchi sub'ektlar xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish

  1. Mehnatni muhofaza qilish sohasida mulkchilik shaklidan qat'iy nazar barcha xo‘jalik yurituvchi sub'ektlar xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 27 apreldagi “Mehnatni muhofaza qilish sohasidagi xizmatlar bozorini yanada rivojlantirish to‘g‘risida”gi 246-son qarorining 3-ilovasi belgilangan “Mehnatni muhofaza qilish sohasida qayta tayyorlash va malaka oshirish tartibi to‘g‘risida”gi Nizomdan kelib chiqib amalga oshiriladi.
  2. Qayta tayyorlash va malaka oshirish jarayoni Ilmiy markaz tomonidan tashkil etilgan faoliyat yo‘nalishlari bo‘yicha kunduzgi o‘qish shaklidagi kurslar sifatida tashkil etiladi.

O‘quv dasturlari mazmunan yaqin istiqbolga mo‘ljallanib, mehnatni muhofaza qilish sohasida amaliy va nazariy jihatdan erishilgan yutuqlarni, qonunchilik va uslubiy sohadagi ijobiy o‘zgarishlarni aks ettirishi lozim.

Kurslar zamonaviy texnologiyalarga asoslangan holda masofaviy ravishda tashkil etilishi mumkin.

  1. Kurslarning yanada unumli faoliyat ko‘rsatishi uchun o‘qitish faoliyatiga turli o‘quv yurtlaridan professor-o‘qituvchilar, shuningdek respublika va chet ellardan yetakchi olimlar, tajribali amaliyotchilarni o‘rindoshlik yoki alohida shartnomalar asosida jalb qilish mumkin.
  2. Ilmiy markaz mehnatni muhofaza qilish sohasida davomiyligi
    72 akademik soatdan kam bo‘lmagan malaka oshirish kurslarini quyidagilar uchun tashkil etadi:

tashkilotlarning mehnatni muhofaza qilish xizmati rahbari va mutaxassislariga;

mehnatni muhofaza qilish sohasidagi xizmatlar bozori professional ishtirokchilarining bevosita mazkur xizmatlar bilan shug‘ullanuvchi xodimlari, shuningdek mehnatni muhofaza qilish sohasidagi xizmatlar bozorining professional ishtirokchilari tomonidan foydalaniladigan akkreditatsiya qilingan sinov laboratoriyalari rahbarlariga.

  1. Ilmiy markaz mehnatni muhofaza qilish sohasida davomiyligi
    36 akademik soatdan kam bo‘lmagan malaka oshirish kurslarini quyidagilar uchun tashkil etadi:

ish beruvchilar tomonidan o‘rnatilgan tartibda belgilangan mehnatni muhofaza qilishni ta'minlashga javobgar rahbarlar va mutaxassislarga;

davlat mehnat texnik inspektorlari va mehnat sharoitlari ekspertlari, kasaba uyushmasi tashkilotlarining mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha mutaxassislariga.

  1. Shuningdek, Ilmiy markaz mehnatni muhofaza qilish sohasida davomiyligi 18 akademik soatdan kam bo‘lmagan malaka oshirish kurslarini quyidagilar uchun tashkil etadi:

tashkilotlar rahbarlari va ularning o‘rinbosarlariga;

mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha vazifalar yuklangan mas'ul xodimlarga;

kasaba uyushmalari va xodimlarning boshqa vakillik organlari tomonidan mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha vakil etilgan shaxslarga;

malaka oshirishi zarurligi aniqlangan boshqa shaxslarga.

  1. Mehnatni muhofaza qilish sohasida qayta tayyorgarlikdan o‘tish zarurati tug‘ilgan taqdirda ish beruvchining buyrug‘i bilan mehnatni muhofaza qilish vazifasi yuklangan, texnik yo‘nalishdagi oliy yoki o‘rta maxsus, kasb-hunar ta'limiga ega bo‘lmagan rahbarlar (yoki ularning o‘rinbosarlari), shuningdek tashkilot xodimlari uchun Ilmiy markazda 288 akademik soatdan kam bo‘lmagan hajmdagi o‘quv kurslari tashkil etiladi.

Bunda, bir haftalik o‘quv yuklamasi barcha turdagi, shu jumladan auditoriyada va auditoriyadan tashqari (mustaqil) o‘quv ishlari bilan birgalikda 54 akademik soatdan ortiq miqdorda belgilanadi. Auditoriya ishlari bir haftada 36 akademik soatdan oshmasligi kerak.

Mehnatni muhofaza qilishni tashkil etish vazifasi yuklangandan keyin olti oy ichida mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha qayta tayyorgarlikdan o‘tilishi shart.

  1. Ilmiy markaz tashkilotlar xodimlarining o‘qitish bo‘yicha talabni hisobga olgan holda, hududlarda ham mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha mutaxassislarning malakasini oshirish kurslarini tashkil etishi mumkin.
  2. Mehnatni muhofaza qilish sohasida malaka oshirish va qayta tayyorlash kurslari yakunida, olingan bilimlarni tekshirish bo‘yicha uch kishidan kam bo‘lmagan tarkibda imtihondan o‘tkazish komissiyasi tuziladi.

Imtihon komissiyasi tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi vakillari kiritilishi mumkin.

Kurs yakuni bo‘yicha imtihonlarni muvaffaqiyatli topshirgan taqdirda:

mehnatni muhofaza qilish sohasida malaka oshirganlarga Davlat namunasida sertifikat;

mehnatni muhofaza qilish sohasida qayta tayyorlashdan o‘tganlarga Davlat namunasida diplom beriladi.

  1. Ilmiy markaz mehnatni muhofaza qilish sohasida malaka oshirish va qayta tayyorlashdan o‘tgan shaxslar bo‘yicha to‘liq ma'lumotlarni, ta'lim tashkilotlari bo‘yicha har oyda, joriy oyning 10-kuniga qadar O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga kiritadi.
  2. Mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha mutaxassislarning malakasini oshirish va qayta tayyorlash mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha o‘quv dasturlari va o‘quv-tematik rejalar asosida o‘tkaziladi (keyingi o‘rinlarda Ta'lim dasturlari deb ataladi).

Mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha Ta'lim dasturlari Ilmiy markaz tomonidan ishlab chiqiladi hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta'limi vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi va «Sanoatgeokontexnazorat»davlat inspeksiyasi bilan kelishilgan holda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi tomonidan tasdiqlanadi. Ta'lim dasturlari, zaruratga ko‘ra, kamida uch yilda bir marta yangilab boriladi.

  1. Malaka oshirish va qayta tayyorlash kurslari uchun to‘lov miqdorlari Ilmiy markazning haqiqiy harajatlaridan kelib chiqqan holda, Ilmiy markaz direktori tomonidan tasdiqlanadigan tarif stavkalari asosida amalga oshiriladi.

VII. ILMIY MARKAZNING XALQARO ALOQALARI

  1. Ilmiy markaz aholi bandligi va mehnatni muhofaza qilish sohalarida xalqaro hamkorlik qilish, xorijiy hamkorlar bilan shartnomalar tuzish, tegishli xalqaro tashkilotlar bilan belgilangan tartibda o‘zaro manfaatli asosda ilmiy axborotlar almashish ishlarini yo‘lga qo‘yadi, shuningdek qonun hujjatlariga muvofiq xalqaro aloqalarni amalga oshiradi.
  2. Ilmiy markaz o‘z xodimlarining tajriba orttirishini yetakchi xorijiy ilmiy va o‘quv markazlarida, tashkilotlarda va xalqaro tashkilotlarda amalga oshirilishini mustaqil ravishda tashkil etishi mumkin.
  3. Ilmiy markazda chet el fuqarolarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish, Ilmiy markaz xodimlarining xorijiy davlatlarda o‘quv va ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borishi xalqaro shartnomalar, davlat organlari o‘rtasida tuzilgan bitimlar asosida amalga oshiriladi.

VIII. YaKUNLOVChI QOIDALAR

  1. Ilmiy markaz faoliyatini qayta tashkil etish va tugatish qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
  2. Ushbu Nizomga o‘zgartirish va qo‘shimchalar O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi buyrug‘i bilan amalga oshiriladi.